برگزاری مراسم عزاداری اربعین حسینی 

برگزاری مراسم عزاداری اربعین حسینی 

تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۹
امیر رضا امیری گفت: هم زمان با اربعین حسینی مراسم عزاداری و سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) و یاران با وفای آن حضرت برگزار شد.

«امیر رضا امیری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، با اشاره به برنامه های کانون در ایام اربعین حسینی، گفت: هم زمان با اربعین حسینی مراسم عزاداری و سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) و یاران با وفای آن حضرت برگزار شد.

مدیر کانون فرهنگی هنری اميرالمومنين(ع) روستای امیر آباد کهنوج افزود: یکی از برنامه های این مراسم سخنرانی بود و سخنران در باب فضائل امام حسین (ع)، اهداف قیام عاشورا، فلسفه اربعین حسینی و نقش حضرت زینب (س) در روشنگری وقایع کربلا سخنرانی کرد.

وی بیان کرد: علاوه بر این با اعضای کانون در گلزار شهدای گمنام در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کهنوج حضور یافته و به مقام شامخ این شهیدان ادای احترام کرده و با آرمان های آنها تجدید میثاق کردیم.

امیری ابراز کرد: همچنین در جوار شهدای گمنام به نیابت از سردار شهید حاج قاسم سلیمانی هدیه به ساحت مقدس امام حسین (ع)، شهدا و اسرای کربلا  زیارت اربعین و زیارت عاشورا را قرائت کردیم.

مدیر کانون فرهنگی هنری اميرالمومنين(ع) روستای امیر آباد کهنوج اظهار کرد: یکی دیگر از برنامه های کانون در اربعین حسینی برپایی ایستگاه صلواتی بود که با توجه به شیوع کرونا در این ایستگاه بسته فرهنگی عرضه شد.

وی عنوان کرد: ویژه برنامه های اربعین حسینی با هدف زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و اسرای کربلا و همچنین تبیین قیام عاشورا اجرا شد.

امیری در خاتمه تاکید کرد: خداوند را شاکریم علی رغم شرایط فعلی و محدودیت های کرونایی اما توفیق داد که با رعایت کامل نکات بهداشتی مراسم عزاداری اربعین حسینی را برگزار کنیم.

پایان پیام/ 586